Giga-springkhanen en bounty-eilanden - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Anuschka - WaarBenJij.nu Giga-springkhanen en bounty-eilanden - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Anuschka - WaarBenJij.nu

Giga-springkhanen en bounty-eilanden

Door: Anuschka

Blijf op de hoogte en volg Anuschka

15 Juli 2014 | Maleisië, George Town

Hoi allemaal!

Alweer bijna twee weken in het mooie Maleisie! En al zoveel dingen gedaan! Heb zelf heel erg het gevoel dat ik hier al een maand zit..

Mijn laatste reisverslag was van Melaka. Aangezien het daar snikheet was leek het me een goed idee om even te gaan afkoelen in de Cameron Highlands, wat in de bergen in het binnenland van Maleisie ligt. Bij aankomst kwam ik een Duitse jongen tegen die ook net was aangekomen, en samen hebben we een tour geboekt voor de volgende dag. De Highlands staan bekend om hun theeplantages, die ook inderdaad heel indrukkendwekkend waren (veel foto's!). Wat ik eigenlijk stiekem het leukste vond van de tour was de ' butterfly farm', waarbij ze niet alleen maar vlinders hadden, maar ook MEGAgrote insecten en dergelijken! Van gigantische lopende takken en springkhanen, tot kameleons en schorpioenen... Als echte toeristen staan wij nu met alle mogelijke beesten op de foto ;)

In de Cameron Highlands is behalve de theeplantages bezoeken niet zo heel veel te doen, en na het ene dagje ben ik weer samen met de Duitser doorgereisd naar de Perhentian Islands. Dit zijn twee eilanden in het noord-oosten van Maleisie. Wij zaten op het kleinste eiland, Perhentian Pecil. Dit was een echt bounty-eiland! Hele witte stranden, die overigens ook nog eens heel leeg waren. Na de zoektocht voor een hostel ben ik verder een beetje het eiland gaan verkennen. Het eiland heeft 2 'grote' stranden waar eigenlijk alles plaatsvindt. Er zijn overigens wel meer plekken op het eiland, maar na 1 middag klauteren over rotsen met als gevolg pijnlijke voetjes met hier een daar een snee in m'n teen, heb ik het bij die ene avonturentocht gelaten. Op de eilanden is verder niet zo veel. Je kunt er vooral duiken en snorkelen, en aan het strand liggen. Dus dat heb ik dan ook gedaan :). Het was erg leuk om weer in Azie te duiken, vooral lekker relaxte duikjes gemaakt en genoten! Het is verder ook niet echt een feesteiland, 's avonds kan je lekker chillen rond een vuurtje of rond een kaarsje, en er zijn wat vuurschowtjes en barretjes. Overigens ben ik wel afgelopen week om 3:30 AM uit mijn bedje geglipt om Nederland-Argentinie te kijken... :(

Ik ben 5 daagjes op het eiland gebleven, om lekker niet zo veel te doen. De vergissing met een lange reis is dat je de neiging hebt om superveel te doen zodra je aankomt, maar omdat ik toch 2 maanden de tijd heb moet je af en toe ook gewoon even ' rust' in je vakantie inplannen. Ook de hitte zorgt er gewoon voor dat je best gaar elke keer bent.

Inmiddels heb ik het eiland achter me gelaten en zit ik in Georgetown, op het grote eiland Penang. Het is een erg leuke stad! Wel weer even druk als je net van een klein eilandje komt, maar genoeg dingen te doen in ieder geval. Net voordat ik dit reisverslag schreef heb ik mijn vlucht naar Borneo geboekt! Dus de 18e ga ik die kant op :D

Ik heb het gevoel dat ik de hitte hier inmiddels iets beter aankan, al is het ook gewoon een kwestie van tussen 12 en 3 binnen blijven. Verder verbaas ik me erover als ik bedenk hoeveel andere reizigers ik inmiddels heb ontmoet in alleen al deze twee weken. Soms ook wel vermoeiend; elke keer weer dezelfde gesprekken houden over waar je bent geweest, waar je naartoe gaat en waar je vandaan komt. Maar ik vind het ook wel leuk om al die mensen van over de hele wereld tegen te komen :) Het eten is hier nog steeds geweldig, vooral op de 'night markets' die je in de meeste grote steden van Maleisie wel hebt :).

Ik wil heel graag foto's toevoegen, maar denk dat ik ergens het snoertje van mijn camera ben verloren. Aangezien de meeste computers geen SD-Card ingang hebben, kan ik ze niet echt van m'n kaartje afhalen...(dus helaas ook geen backup van mijn foto's nu :o).

Nouja, dit was het voor nu, tot de volgende keer weer ;)

Liefs,
Anuschka

  • 15 Juli 2014 - 19:03

    Nelly:

    Klinkt allemaal geweldig leuk. Jammer dat we nog geen foto's kunnen zien. Geniet maar van alle nieuwe indrukken, veel plezier nog. Liefs Nelly

  • 16 Juli 2014 - 08:12

    Mirjam:

    Ha die Noes, weer een geweldig verslag. Leuk al je belevenissen zo te kunnen volgen. En voor wat betreft de foto's moet het toch mogelijk zijn om in Georgetown ergens voor een paar centen een kabeltje te bemachtigen om je foto's over te kunnen zetten.... We genieten graag mee van alle bezienswaardigheden! ;-) :-)
    Heel veel plezier en dikke knuffel van ons, xxx mama en Ronald

  • 17 Juli 2014 - 21:28

    Ellen:

    Hoi Anuschka,
    Wat gaaf zeg de dingen die je ziet een beleeft. Ik denk vaak aan je en vind het leuk om je verslag te lezen. Ik sluit me aan bij je moeder. ... Er is vast wel een kabeltje te scoren. .. Wij willen ook wel plaatjes zien :-)
    Fijne reis nog, liefs Ellen en Kolja natuurlijk ook.

  • 18 Juli 2014 - 04:58

    Anuschka :

    Bedankt hoor iedereen! Inmiddels heb ik ook wat foto's toegevoegd!

  • 27 Juli 2014 - 22:07

    Henk:

    Hoi Anuschka,
    Een geweldig verslag weer, heerlijk om te lezen! Het was hier ook heet, maar hoger dan de duinen aan zee kun je hier geen koelte zoeken. Je vermaakt je prima begrijp ik. Ook nog zo'n mega sprinkhaan gedetermineerd? Wat een joekel van een beest. Zulke reizen zijn wel verslavend en de foto's nodigen ook uit. Veel plezier verder en ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Liefs, Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anuschka

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 3569

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 26 Augustus 2014

Het grote avontuur

Landen bezocht: